Kanske pk observationer från en flygplats.

Min systers man läste häromdagen min blogg och tyckte den var ganska pk. Jag kan inte annat än hålla med honom. Den är ganska klyshig och smörig så det smäller om det. Jag skall definitvt ta detta till mig och i fortsättningen försöka skriva med mer humor, jag kan dock inte garantera att pk-infallen inte kommer återvända. Hur som helst så fick mig detta att vilja ändra min undertitel på bloggen så kolla gärna in den.

Annar så befinner jag mig just nu i Japan och det är underbart. Två saker om asiater märkte jag redan på flyplatsen.

1. De är korta. En grupp män och kvinnor i min egen längd råkade gå framför mig på flygplatsen och jag fascinerades av att båd män och kvinnor var i min egen längd. För första gången i mitt liv så kände jag mig inte som att jag var tvungen att titta upp på andra.

2. De gillar att bära vita munskydd. När jag satt och drack en utomordentligt men dyr frappuchino på starbucks dök en grupp asiatiska män och kvinnor upp med vita munskydd. Det roliga var att detta var på Danmarks flygplats i Köpenhamn. Jag hade för mig att det var för att för avgaserna i Tokyo, men det har jag fått förklarat för mig att det handlar om att de är sjuka (eller rädda för att bli sjuka) och därför har dem.

Nu skall jag umgås lite med min kusin Clara som jag hälsar på här innan vi tillsammans skall fortsätta utforska Japans egenheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0