Att hantera skador.

Det har hant igen. Efter fyra veckors fantastiskt resande sa drabbas jag. Och det ar ingenting jag ar ensam om, de flesta som reser upplever nagon gang symptomen. Magont, diarre, trotthet. Bakterier - det ar det det ar. Formodligen har jag atit nagot daligt aven om jag varit noggrann med ved jag stoppar i mig. Inte atit fran foodcourts osv. Superoptimist som jag ar sa tror jag att det skall ga over sa jag vantar nagra dagar. Sen soker jag hjalp.

Det lustiga i kramellen ar att jag lyckas skada min fot ganska illa och far sy sex stygn ungefar samtidigt som jag soker hjalp for magbesvaren. Sa den antibiotika jag far hjalper mot bada besvaren - bingo! Det sparar en kur antibotika. Sa nu har jag en glad mage men en mindre glad fot (aven om det kunde vara varre thank God).

Lite besviken for att det inte blev nagon surfing eller mer badning men a andra sidan far jag ta det lugnt. Har traffat sa manga fantastiska manniskor som har hjalp mig sa mycket under denna resa ocksa. Det har varit otroligt. En kvinna foljde med mig till ett annat sjukhus (alltid bra med second opinion) och var med mig under hela tiden. Jag ar sa tacksam!

De som kanner mig skrattar nog gott nu. For jag ar val ganska kand for att gora illa mig pa mina semestrar. Har lyckats bryta bada armarna under de senaste tva aren nar jag akt brada (!). Och da ar jag inte den vildaste goken i backen direkt, bara oandligt osmidig. Forsta gangen nar jag skulle vara "larare" och visa en kille hur man akte. Andra gangen nar jag akte i skogen pa kvallen, ganska sjalvforvallat. Fick tipset att lara mig falla sa det har jag ovat lite pa nu sa sen dess har det gatt bra. Plus att jag har alla skydd som gar att fa tag pa. :)

Hur som helst, Bali ar grymt. Kuta beach ganska angestframkallande med massa barer, fullt med turister, hoga priser och den vanligaste komentaren ar "motobike?". Bor nu en bit bort och det kanns gott. Har fatt tipset att unna mig bra saker sa nu ar nya grejen massage och ansiktbehandling.

Livet ar ratt bra trots allt och jag lar mig nya saker hela tiden. Tva nya saker som jag lart mgi den senaste veckan ar: ge med dig med priset pa saker - pengar ar inte allt - och vad du an gor sa kommer det tillbak till dig sjalv sa smaningom.

Dagen lat: (for att de spelade den for mig pa mitt lokala internet-hak)
Emilia - Big big world


Kommentarer
Postat av: peter

Var rädd om dig för det finns bara en av dig... L...



(((kram)))

peter

2010-06-22 @ 23:27:29
URL: http://vagava.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0