Hem ljuva hem?

Hemkommen, hemma, där allt är som det alltid har varit, eller? Jag har varit lite rädd för att komma hem, rädd för att ha tråkigt, att sitta i min nya lägenhet och mögla. Att förlora den där öppenheten, nyfikenheten och äventyret som det innebär att resa.
Redan efter en dag började jag tänka på vart jag skulle åka näst, till London kanske och studera konst?

Jag vill leva idag, jag är fri att göra det jag vill. Jag behöver inte följa det som jag tror förväntas av mig. Det som jag tror andra förväntar sig av mig. För vem lever jag egentligen? Jag läste någonstans att riktig framgång är att göra det man vill. Men det är också viktigt att ta i beaktande vad man behöver.

Livet ger mig alltid det jag behöver men kanske inte alltid det jag vill.

Hemma är kanske inte så fel ändå och att ställa iordning i min nya lägenhet, laga till lite färskpotatis med gräddfil och sill känns faktiskt riktigt fint.

Dagens låt:
Bon Jovi - It's my life


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0