Välkommen.

Nu startar min resa. Min resa genom livet är här och nu, framför datorn. Skrivandes.
 
Jag har aldrig haft en längtan efter att skriva en blogg. Idén kom när en vän sa till mig att kanske jag kanske skulle skaffa en blogg eftersom jag reser så mycket. En annan vän tyckte att jag uppdaterade min status på facebook så ofta att hon visste allt som hände i mitt liv. Då tänkte jag att, ja, då passar sig nog en blogg ändå.

Jag har nog egentligen inte riktigt förstått varför någon vill blogga, därför behöver jag prova så att jag kan förstå det bättre. Jag har därimot haft många fördommar om bloggare. Att de är uppmärksamhetskrävande, har stora bekräftelsebehov, vill vara märkvärdiga och att de är ganska osäkra personer eftersom de vill synas och höras. Delvis är jag nog en sån person själv så då passar bloggandet mig ännu bättre.

När jag berättade för min syster att jag funderade på att börja blogga så tyckte hon att jag var minst sex år för sent. Då blev jag ännu mer motiverad, det är väl inte för sent för någonting egentligen eller är det?
Jag är inte speciellt trendmedveten, jag läser det jag har lust till och lyssnar på den musik jag vill utan att för den skull leva i trenden. Det händer att jag köpter ett moderiktigt plagg men det är mer ovanligt än norm.

Jag tycker om att resa. Snart skall jag på en Asien-tour. Inte med något band utan med mig själv. När jag funderade på mitt tema att resa så kom jag på att jag reser hela tiden. På bussen på väg till jobbet, när jag går från en plats till en annan så förflyttar jag mig. Det som jag upplever nu har jag aldrig varit med om tidigare för varje sekund är ny i det här ögonblicket.  Har jag upplevt det som hände för fem minuter sedan någon gång tidigare? Mindfullness och buddistiskt filosofi är intressant. Jag är inte buddist, jag tror ingen kan vara det förutom Buddah, men jag praktiserar meditation ibland.

Om jag är öppen och nyfiken kan hela livet vara en enda lång resa, och det är det jag skall skriva om här.

Jag kommer också att välja en låt för dagen, den kan representera någonting eller så är den helt enkelt bara vara bra. Jag lyssnar mycket på musik, speciellt när jag reser.
 
Dagens låt: Queen - The show must go on


Kommentarer
Postat av: Lennart

Trevligt, Ellen! Du lyckades fånga mitt intresse med en gång. Titeln på bloggen är bra också, tycker jag. Kör på!

2010-04-22 @ 11:56:13
Postat av: Mia

Grattis till nya blogg. Det ska bli spännande att få läsa om alla dina resor. Kramar fån en annan bloggare

2010-04-22 @ 13:14:19
URL: http://www.mariamias.blogspot.com
Postat av: peter

Jag ser med spänning fram emot vilka låtar du kommer att välja L... i detta fallet är min högst personliga inställning att själva titeln är fräckare än låten L.



(((kram)))

peter

2010-04-22 @ 14:23:26
URL: http://vagava.blogg.se/
Postat av: En liten sponsi ;)

Härligt fina Ellen, ska bli kul att följa din asienresa genom en blogg. antar att vi får höras via mail/msn när du är iväg då ringa nog blir allt för dyrt för oss båda. kram!

2010-04-22 @ 14:56:00
URL: http://kokoskatten.blogg.se/
Postat av: annkie

Hej Ellen,kul att följa dje på din resa,jag bara älskar reseskildringar..ha det himla bäst på din resa...länkar nu över till min lilla blogg too... en fråga i taget,tack Kram annkie

2010-05-26 @ 15:38:26
URL: http://blogspot.se/en fråga i taget,tack

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0